Esthetische dermatologie » GelaatsverjongingRimpelbehandeling door spierrelaxatie

Informatie

Na inspuiting in spiervezels treedt tijdelijk een relaxatie van deze spier op. Hierdoor ontspant de bovenliggende huid, waardoor deze gladder wordt en rimpels vervagen.

Het product is voornamelijk aangewezen voor mimische rimpels, ontstaan door samentrekken van de gelaatsspieren en gaat eveneens het ontstaan van nieuwe en/of diepere rimpels tegen.

Het product begint na 2 tot 3 dagen te werken en is optimaal vanaf 2 weken na de behandeling. Aangezien een tijdelijke relaxatie wordt bekomen, is het effect van uitgewerkt na 6 tot 12 maanden.

Het product mag niet gebruikt worden bij eerdere allergische reacties, huidinfecties, spierziekten, tijdens zwangerschap of borstvoeding.

Verloop

Eerst wordt een evaluatie gemaakt van de contractie van de gelaatsspieren.

De injectieplaatsen worden aangeduid en de huid ontsmet.

Met een zeer fijne naald wordt het product in de te behandelen spiervezels ingespoten. Doorgaans is de pijn hiervan zeer licht. Om de pijn te verzachten kan, indien gewenst, 2 uur voordien een verdovende zalf worden aangebracht.

Nazorg

Gedurende 4 uren na de behandeling best niet gaan liggen of teveel voorover buigen.

Gedurende 24 uren zon en overmatig zweten vermijden.

Complicaties

Onmiddellijk na de inspuiting kan plaatselijk roodheid en lichte zwelling optreden, die snel wegtrekt.

Soms ontstaat op de injectieplaats een tijdelijke overgevoeligheid, verminderde gevoeligheid of lichte hoofdpijn.

Zelden ontstaat een kleine blauwe plek op een injectieplaats. De kans is groter indien u bloedverdunners neemt. Deze verdwijnt spontaan na enkele dagen.

Uiterst zelden wordt een allergische reactie waargenomen.